Daniel Ricciardo pod koniec pierwszej sesji treningowej na torze w Hockenheim wyprzedził Lewisa Hamiltona o zaledwie 0,004 sekundy. Czołową trójkę, ze stratą niespełna 0,2 sekundy, uzupełnił Max Verstappen.
Weekend wyścigowy na torze Hockenheimring zapowiada się na kolejne zmagania rozgrywane w wyjątkowo upalnym klimacie. Już rano w okolicy toru temperatura powietrza osiągnęła 28 stopni Celsjusza, a tor rozgrzany był do przeszło 40 stopni.Firma Pirelli do Niemiec dostarczyła oponę średnią, miękką oraz ultramiękką z pominięciem mieszanki supermiękkiej. Dobór miękkiego ogumienia w połączeniu z wysokimi temperaturami jakie mają panować w okolicy toru w trakcie weekendu powinien sprzyjać ekipie Ferrari, która w tym roku wydaje się lepiej dbać o ogumienie niż Mercedes.
Po pierwszym treningu na domowym torze Mercedesa oraz Sebastiana Vettela najszybszym kierowcą na torze był Daniel Ricciardo, który w końcówce na oponach ultramiękkich wyprzedził Lewisa Hamiltona i Maksa Verstappena.
Holender przez długi czas sprawdzał swojego Red Bulla na średnim ogumieniu, aby w końcówce wyjechać na tor na ultramiękkim ogumieniu, tracąc do Ricciardo 0,189 sekundy.
Sebastian Vettel, który po 10 eliminacjach mistrzostw świata dysponuje ośmiopunktową przewagą w mistrzostwach nad Lewisem Hamiltonem uzyskał dopiero czwarty czas, ale na swoim najszybszym kółku korzystał z opon miękkich. Niemiec stracił do lidera niespełna 0,3 sekundy.
Pozostałe dwa miejsca w czołowej szóstce tradycyjnie przypadły drugim kierowcom Mercedesa i Ferrari. Tym razem szybszy był Fin reprezentujący stajnię z Brackley.
Za trzema czołowymi ekipami tytuł best of the rest ponownie przypada ekipie Haasa. Romain Grosjean po pierwszym treningu w Niemczech uzyskał 7 czas, wyprzedzając swojego kolegę z zespołu, Kevina Magnussena o niespełna 0,2 sekundy.
Świetny wynik po raz kolejny uzyskał także Charles Leclerc z Saubera, który na miękkim ogumieniu wykręcił 9 czas i zdołał wyprzedzić Nico Hulkenberga z Renault, które w Niemczech sprawdza nową koncepcję przedniego skrzydła.
Sergio Perez otwierał rano drugą dziesiątkę zawodników, wyprzedzając Fernando Alonso i Lance'a Stroll. Kanadyjczyk w pierwszym treningu ponownie nieźle pojechał jak na możliwości swojego bolidu. Problem w tym, że ekipa Williamsa w tym roku nie potrafi utrzymać tempa poprawy osiągów w trakcie weekendu wyścigowego i często po obiecującym piątku ich forma jest brutalnie weryfikowana w sesji kwalifikacyjnej.
W Hockenheim w piątek rano Sauber oraz Force India postanowili sprawdzać swoje bolidy z pomocą kierowców rezerwowych. Estebana Ocona w Force India zastąpił Nicolas Latifi, który uzyskał 17 czas, a Marcusa Ericssona w Sauberze zastępował Antonio Giovinazzi, który był 19. Z bolidu prowadzonego przez Włocha w efektowany sposób na początku sesji odpadła pokrywa silnika, obnażając przed obiektywami fotoreporterów wewnętrzną instalację jednostki napędowej Ferrari.
Stawkę w Niemczech zamykał Stoffel Vandoorne. Ekipa McLarena miała spore problemy, a jej kierowcy stracili dużą część pierwszej sesji treningowej w oczekiwaniu na przygotowanie swoich bolidów do jazdy. W aucie Hiszpana mechanicy szlifowali elementy podłogi, co może sugerować, że nowe elementy aerodynamiczne nie zostały dobrze przygotowane. Alonso w końcówce zdołał awansować na 12 miejsce, ale Vandoorne pozostał na ostatnim miejscu.
20.07.2018 12:49
0
Daniel do wyscigu wystartuje z ostatniego miejsca.
20.07.2018 13:06
0
@1 ... wymiana MGU-K, baterii i ECU . Od sezonu 2021 Formuła 1 będzie jezdzić na 18calowych kołach , końca sierpnia FIA czeka na oferty producentów opon. Kontrakt bedzie na wyłączność dla jednego dostawcy na trzy lata
20.07.2018 13:27
0
Jestem ciekaw co się dzieje z Vandoornem. Czym dalej w sezon, tym chłopak wygląda gorzej... Jeszcze trochę i będzie za Williamsami jechał.
20.07.2018 14:32
0
@3 przytłacza go związek z córką szefa, hehe :)
20.07.2018 15:12
0
Wiliams póki co dobrze jak na nich ale ostatnimi czasy tak mają że dobre treningi słabe kwale i wyscigi... :/
21.07.2018 22:19
0
Kempa KIEDY EDYCJA POSTÓW !! JESTEŚ CZŁOWIEKU TOTALNY OPORNIK W TEJ SPRAWIE !!
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się